معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    بیماری زرد زخم

    نام لاتین impetigo

    زردزخم عبارت است از يك عفونت باكتريايي مسري و شايع پوست كه لايه هاي سطحي پوست را متأثر مي سازد. اين عفونت معمولاً در پوست صورت ، بازوها و پاها به وجود مي آيد. زرد زخم مي تواند در تمام سنين رخ دهد، اما در شيرخواران و كودكان شايع تر است .

    علائم شایع بیماری زرد زخم چیست؟  يك بثور پوستي قرمز رنگ همراه با تاول هاي كوچك متعدد. بعضي از تاول ها حاوي چرك هستند و وقتي مي تركند، كروت هاي زردرنگي بر جاي مي مانند. تاول ها بيمار را اذيت نمي كنند، اما ممكن است خارش داشته باشند. گاهي تب خفيف

    علت بیماری زرد زخم چیست؟  باكتري هاي استافيلوكوكي يا استرپتوكوكي (يا تركيبي از اين رو) كه در لايه هاي سطحي پوست رشد مي كنند و باعث عفونت مي شوند.

    عوامل افزایش دهنده بیماری زرد زخم چیست؟ حساس بودن پوست به نور خورشيد و مواد آزاردهنده و تحريك كننده پوست مثل صابون ها و مواد آرايشي تغذيه نامناسب وجود يك بيماري كه باعث كاهش مقاومت بدن شده باشد. آب وهواي گرم و مرطوب محيط زندگي شلوغ يا غيربهداشتي بهداشت نامناسب

    چگونه متوجه شویم به بیماری زرد زخم مبتلا شده ایم؟

    اگر تعدادی از علائم زیر را دارید احتمال دارد مبتلا به این بیماری باشید:

    يك بثور پوستي قرمز رنگ همراه با تاول هاي كوچك متعدد. بعضي از تاول ها حاوي چرك هستند و وقتي مي تركند، كروت هاي زردرنگي بر جاي مي مانند. تاول ها بيمار را اذيت نمي كنند، اما ممكن است خارش داشته باشند. گاهي تب خفيف

    روش های پیشگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟  روزانه با صابون و آب حمام بگيريد. ناخن ها را كوتاه نگاه داريد. تاول ها را نخارانيد. اگر بيماري در خانواده شايع شده است ، تمام اعضا را وادار كنيد كه از صابون ضدباكتري استفاده كنند. هر كدام از اعضاي خانواده بايد از حوله جداگانه استفاده كنند، يا به جاي اين كار مي توان موقتاً از حوله كاغذي يك بار مصرف استفاده نمود. تيغ ريش تراش خود را با ديگران به طور مشترك استفاده نكنيد.

    عواقب و عوارض :  روزانه با صابون و آب حمام بگيريد. ناخن ها را كوتاه نگاه داريد. تاول ها را نخارانيد. اگر بيماري در خانواده شايع شده است ، تمام اعضا را وادار كنيد كه از صابون ضدباكتري استفاده كنند. هر كدام از اعضاي خانواده بايد از حوله جداگانه استفاده كنند، يا به جاي اين كار مي توان موقتاً از حوله كاغذي يك بار مصرف استفاده نمود. تيغ ريش تراش خود را با ديگران به طور مشترك استفاده نكنيد.. نفوذ عفونت به لايه هاي عمقي تر پوست (اكتيما يا سلوليت ). اين امر ممكن است باعث بر جاي ماندن جاي عفونت شود. درمان اين حالت نيز مشابه زرد زخم است . گلومرولونفريت حاد (يك نوع بيماري كه فيلترهاي ريز كليه را درگير مي كند).

    توصیه های درمانی:  . بررسي هاي تشخيصي ممكن است شامل كشت پوست براي شناسايي ميكرب عامل بيماري نيز باشند. توصيه هاي ذكر شده در قسمت پيشگيري را به كار بنديد. ضايعات را با گاز و صابون ضد عفوني كننده به ملايمت مالش دهيد. جوش هاي چركي را بتركانيد. تمام كروت ها را برداريد و تمام ضايعات را كاملاً پاك كنيد و در معرض هوا قرار دهيد. اگر كروت ها چسبيده باشند، آنها را در آب گرم صابون دار خيس كنيد و با ملايمت مالش دهيد. سپس زخم ها را با گاز بپوشانيد و گاز را به همان صورت درمان كنيد حتي اگر مطمئن نيستيد كه زرد زخم باشند. در صورت امكان ، ملحفه ها، حوله ها، لباس ها و ساير چيزهايي كه با زخم ها در تماس بوده اند را جداگانه بجوشانيد. مردان بايد دور زخم هاي صورت را بتراشند و به روي آنها كاري نداشته باشند. از كرم ريش تراش ريرقطره شده استفاده كنيد و هر روز تيغ ريش تراشي را عوض نماييد. از فرچه براي تراشيدن ريش استفاده نكنيد زيرا ممكن است محلي براي رشد ميكروب ها باشد.

    داروها:  امكان دارد پمادهاي آنتي بيوتيك تجويز شوند. امكان دارد آنتي بيوتيك هاي خوراكي تجويز شوند.

    توصیه های پس از درمان:  محدوديتي براي آن وجود ندارد.

    رژیم غذایی:  رژيم خاصي توصيه نمي شود.

    مراجعه به پزشک:  اگر شما يا كودكتان علايم زرد زخم را داريد. اگر تب رخ دهد. اگر علي رغم درمان به مدت سه روز، زخم ها همچنان گسترش يابند يا رو به بهبود نگذارند.

مشاوره رایگان جراحی بینی

ارسال دیدگاه

[uniplace_links]
© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

آرتام مبل