معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    بیماری كرمك (كرم نخي )

    نام لاتین pinworms

    كرمك (كرم نخي) آلودگي به نوعي انگل روده اي كه در كودكان شايع است . آلودگي به كرمك بيش از آن كه يك مشكل بهداشتي محسوب گردد، يك حالت مزاحم در نظر گرفته مي شود. اين انگل ها قسمت سكوم (قسمتي كيسه اي شكل در ابتداي روده بزرگ كه در سمت راست شكم واقع شده و آپانديس به آن متصل است )، روده بزرگ ، مقعد و پوست اطراف مقعد را درگير مي سازند.

    علائم شایع بیماری كرمك (كرم نخي ) چیست؟  تحريك پوستي و خارش دردناك (اطراف مقعد، به خصوص هنگام خواب ) خواب ناآرام ترشح ، خارش و احساس ناراحتي مهبل در صورت مهاجرت انگل به داخل مهبل كم اشتهايي و درد شكم (به ندرت ) رنگ پريدگي (گاهي )

    علت بیماری كرمك (كرم نخي ) چیست؟  آلودگي سكوم با كرم بسيار كوچكي (كرمك ). شكل بالغ آن تنها ۱۰ ميلي متر طول دارد. كرم هاي سوزني براي تخمگذاري از سكوم به راست روده مهاجرت كرده و سپس در اطراف مقعد و باسن تخمگذاري مي كنند. تخم هاي بسيار كوچك اين انگل هنگام خاراندن پوست اطراف مقعد به انگشتان مي چسبند. تخم هاي انگل از طريق صندلي توالت يا تماس دست به دست يا دست به دهان به ديگران منتقل مي شوند. همچنين تخم ها مي توانند در هوا پراكنده شده و از طريق استنشاق يا بلع وارد بدن فرد ديگر گردند. لاروهاي انگل در داخل روده كوچك از داخل تخم ها خارج مي شوند و به سكوم مهاجرت كرده ، در آنها بالغ شده ، توليد مثل كرده و اين چرخه را تكرار مي كنند.

    عوامل افزایش دهنده بیماری كرمك (كرم نخي ) چیست؟ زندگي گروهي كودكان مثلاً در مدرسه يا خانواده هاي پرجمعيت بهداشت فردي نامناسب آب و هواي گرم

    چگونه متوجه شویم به بیماری كرمك (كرم نخي ) مبتلا شده ایم؟

    اگر تعدادی از علائم زیر را دارید احتمال دارد مبتلا به این بیماری باشید:

    تحريك پوستي و خارش دردناك (اطراف مقعد، به خصوص هنگام خواب ) خواب ناآرام ترشح ، خارش و احساس ناراحتي مهبل در صورت مهاجرت انگل به داخل مهبل كم اشتهايي و درد شكم (به ندرت ) رنگ پريدگي (گاهي )

    روش های پیشگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟  دست ها را پس از توالت رفتن و قبل از غذا به دقت بشوييد. ناخن ها را كوتاه و تميز نگه داريد. مقعد و ناحيه تناسلي را حداقل روزي يك بار بشوييد، اين شستشو را ترجيحاً با دوش (يا شلنگ آب) و بادقت انجام دهيد. به كودكان زيرشلواري هاي نخي راحت بپوشانيد و هر روز آنها را تعويض كنيد. از خاراندن اطراف مقعد و بردن دست به دهان يا اطراف بيني خودداري كنيد. براي شستن ظرف ها از آب خيلي داغ استفاده كنيد.

    عواقب و عوارض :  دست ها را پس از توالت رفتن و قبل از غذا به دقت بشوييد. ناخن ها را كوتاه و تميز نگه داريد. مقعد و ناحيه تناسلي را حداقل روزي يك بار بشوييد، اين شستشو را ترجيحاً با دوش (يا شلنگ آب) و بادقت انجام دهيد. به كودكان زيرشلواري هاي نخي راحت بپوشانيد و هر روز آنها را تعويض كنيد. از خاراندن اطراف مقعد و بردن دست به دهان يا اطراف بيني خودداري كنيد. براي شستن ظرف ها از آب خيلي داغ استفاده كنيد.. عوارض وخيمي براي اين بيماري موردانتظار نيست .

    توصیه های درمانی:  . – بررسي هاي تشخيصي ممكن است شامل بررسي ميكروسكوپي كرم ها يا تخم هاي آنها باشد. – اقدامات زير بايد در روز درمان افراد خانواده انجام شود: خانه را با دقت بيش از قبل تميز كنيد. پرده ها و لباس ها را بيشتر از حالت عادي بشوييد يا در محلول آم

    داروها:  داروهاي ضدكرم . دستورات پزشك را به دقت اجرا نماييد. دارو با معده خالي مصرف كنيد. برخي داروها ممكن است سبب تهوع ، استفراغ و اسهال شوند. اين داروها توسط معده يا روده جذب نمي شوند و بنابراين مدفوع ممكن است به رنگ دارو درآيد. كرم ها يا محلول هاي بدون نسخه براي تسكين خارش ممكن است كمك كننده باشد.

    توصیه های پس از درمان:  محدوديتي وجود ندارد.

    رژیم غذایی:  رژيم خاصي نياز نيست .

    مراجعه به پزشک:  اگر وجود علايم ابتلا به كرمك در هريك از اعضاي خانواده تان بروز مجدد كرمك پس از درمان بروز عوارض جانبي ناشي از داروهاي تجويزشده كه به سرعت برطرف نمي شوند.

مشاوره رایگان جراحی بینی

ارسال دیدگاه

[uniplace_links]
© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

آرتام مبل