معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    محققان به طور کامل نمی دانند طب سوزنی چگونه کار کند، اما نظریه های متعددی در این رابطه وجود دارد. یکی از نظریه ها این است که طب سوزنی با تحریک انتشار اندورفینها، درد طبیعی بدن را تسکین میدهد.

    همچنین گفته می شود که طب سوزنی بر سیستم عصبی ارادی (که عملکردهای بدن را کنترل می کند) و انتشار مواد شیمیایی که جریان خون و فشار را تنظیم می کنند تأثیر میگذارد و التهاب را کاهش و مغز را آرام می کند. 

    استفاده از طب سوزنی

    گفته شده که طب سوزنی برای رسیدگی به انواع وضعیتهای سلامتی مفید است، بیشترین کاربرد طب سوزنی برای موارد زیر است (روی هر مورد کلیک کنید تا بهترین روشهای درمان آن نمایش داده شوند) :

    درمان با طب سوزنی چگونه است؟

    قبل از شروع، باید وضعیت سلامتیتان را بطور کامل برای متخصص طب سوزنی شرح دهید؛ همچنین سئوالاتی در مورد علاقهمندی به سلامتی، رژیم غذایی، خواب، سطح استرس و دیگر عادات سبک زندگیتان میپرسد. ممکن است در مورد احساسات، اشتها، غذاهای مورد علاقهتان، حتی غذاهایی که دوست ندارید و تغییرات دما و فصول نیز سئوالاتی از شما پرسیده شود.

    در زمان ویزیت، متخصص طب سوزنی با دقت ظاهرتان را مورد بررسی قرار میدهد، به رنگ چهره، صدا، رنگ زبانتان توجه میکند. او نبضتان را در سه نقطه روی هر مچ دستتان میگیرد، به قدرت، کیفیت و ریتم آن دقت میکند. در طب چینی، زبان و نبضها به عنوان منعکس کننده سلامت اندامها و مریدین مورد توجه قرار میگیرند.

    به طور معمول در طب سوزنی، از ۶ تا ۱۵ سوزن کوچک استفاده می کنند (تعداد سوزنها نشان دهنده شدت درمان نیست). سوزنها معمولا ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی بدن باقی میمانند. متخصص طب سوزنی ممکن است سوزنها را با توجه به نوع درد اضافه کند. متخصص طب سوزنی ممکن است در طول جلسه از تکنیکهای اضافی دیگری استفاده کند از جمله:

    • فتیله گذاری که به عنوان “Moxa” شناخته میشود، استفاده از چوبهای گرم (ساخته شده از گیاهان خشک شده) که در نزدیکی سوزنهای طب سوزنی گذاشته میشود، برای گرم کردن و تحریک نقاطی که طب سوزنی بر روی آن قسمتها انجام میشود.
    • بادکش. فنجانهای شیشه ای که روی پوست میگذارند تا اثر مکش ایجاد کند. در تئوری TCM، بادکش برای رهایی از رکود چی و خون استفاده میشود.
    • گیاهان دارویی. گیاهان دارویی چینی ممکن است به شکل چای، قرص و کپسول بکار برده شوند.

    عوارض جانبی طب سوزنی

    • طب سوزنی ممکن است باعث بوجود آمدن عوارضی شود؛ شایعترین آنها، درد و خونریزی است که از وارد شدن سوزن به بدن ایجاد میشود. سایر عوارض جانبی عبارتند از: بثورات پوستی، واکنشهای آلرژیک، کبودی، درد، خونریزی، حالت تهوع، سرگیجه، احساس خفگی یا عفونت.
    • به منظور کاهش خطر عوارض جانبی شدید، طب سوزنی همیشه باید توسط یک پزشک دارای مجوز و آموزش دیده با استفاده از سوزنهای استریل و یکبار مصرف انجام شود.
    • طبق یک گزارش منتشر شده، طب سوزنی میتواند عوارض جانبی شدیدی مانند عفونت، صدمه به عروق و رگهای خونی، عوارض ناشی از شکستن سوزن یا باقی ماندن قطعات سوزن در بدن، سوراخ شدن اندامها، آسیب سیستم عصبی مرکزی یا نخاعی، خونریزی و آسیبهایی که به سایر اندامها و بافتها وارد میکند، منجر به مرگ شود.
    • سوراخ غشاهای پلور در اطراف ریه ها میتوانند منجر به از بین رفتن ریه ها شوند. افرادی با آناتومی نادر وجود دارند که با عنوان سوراخ سرگردان شناخته میشوند (سوراخ در قفسه سینه). به طوری که شش و قلب آنها در معرض خطر سوراخ شدن قرار میگیرد (غشاء بیرونی قلب).
    • بعضی از گزارشها نشان داده اند که سوزنها بعد از درمان در بدن باقی ماندهاند.
    • طب سوزنی ممکن است برای افرادی که دارای شرایط خاص سلامت هستند مناسب نباشد؛ بنابراین در صورتی که دچار اختلال خونریزی هستید یا رقیق کننده های خون مانند وارفارین (کومادین) مصرف می کنید، خطر خونریزی یا کبودی را در شما افزایش میدهد، در نتیجه از انجام این درمان خودداری کنید.
    • طب سوزنی نباید جایگزین معالجات استاندارد پزشکی شود. اجتناب از مراقبتهای استاندارد یا به تأخیر انداختن آنها ممکن است عواقب جدی در بر داشته باشد.
مشاوره رایگان جراحی بینی

    ارسال دیدگاه

    [uniplace_links]
    © تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
    طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

    آرتام مبل