معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    بیماری آفتاب زدگي (حساسيت به نور آفتاب )

    نام لاتین sun poisoning

    آفتاب زدگي عبارت است از واكنش به مواجهه بيش از حد با آفتاب . پوست در بخش هايي كه بيشتر در معرض آفتاب است ، درگير مي شود.

    علائم شایع بیماری آفتاب زدگي (حساسيت به نور آفتاب ) چیست؟  بثور قرمز پوست ، گاهي همراه با تاول هاي كوچك ، در نواحي مواجهه يافته با آفتاب لكه هاي پوسته ريزي كننده تب خستگي يا گيجي قرمزي پوست

    علت بیماری آفتاب زدگي (حساسيت به نور آفتاب ) چیست؟  آفتاب زدگي بيشتر در فصول گرم كه اشعه فرابنفش قوي تر است ، رخ مي دهد. مواجهه با آفتاب محرك آن است و معمولاً همراه با آفتاب سوختگي است . در افرادي كه داروهايي مصرف مي كنند كه باعث حساسيت به نور مي شوند (افزايش حساسيت به اشعه فرابنفش )، به ويژه محتمل است . شايع ترين داروها عبارتند از آنتي بيوتيك هاي تتراسايكلين ، مدرهاي تيازيدي ، داروهاي گوگرددار و قرص هاي ضد بارداري خوراكي . داروهاي موضعي و مواد شيميايي نيز مي توانند واكنش ايجاد كنند (فنوتيازين ها، سولفوناميدها، قطران زغال ، پسورالن ها). برخي از مواد آرايشي از جمله رژ لب ، عطر و صابون ها نيز مي توانند يك واكنش حساس به نور ايجاد كنند.

    عوامل افزایش دهنده بیماری آفتاب زدگي (حساسيت به نور آفتاب ) چیست؟ عفونت زمينه اي سابقه آفتاب زدگي اختلالات متابوليك مثل ديابت شيرين يا بيماري تيروييد استفاده از داروهاي سركوبگر ايمني با داروهاي ذكر شده در فهرست «علل » اختلالات طبي مثل لوپوس اريتماتوي ديسكوييد، لوپوس اريتماتوي سيستميك و يا پورفيري

    چگونه متوجه شویم به بیماری آفتاب زدگي (حساسيت به نور آفتاب ) مبتلا شده ایم؟

    اگر تعدادی از علائم زیر را دارید احتمال دارد مبتلا به این بیماری باشید:

    بثور قرمز پوست ، گاهي همراه با تاول هاي كوچك ، در نواحي مواجهه يافته با آفتاب لكه هاي پوسته ريزي كننده تب خستگي يا گيجي قرمزي پوست

    روش های پیشگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟  اگر سابقه آفتاب زدگي داريد، در صورت امكان دور از آفتاب بمانيد. در صورت مواجهه با آفتاب از لوسيون هاي ضد آفتاب با قدرت محافظتي ۱۵ يا بالاتر استفاده كنيد و لباس هاي محافظ بپوشيد.

    عواقب و عوارض :  اگر سابقه آفتاب زدگي داريد، در صورت امكان دور از آفتاب بمانيد. در صورت مواجهه با آفتاب از لوسيون هاي ضد آفتاب با قدرت محافظتي ۱۵ يا بالاتر استفاده كنيد و لباس هاي محافظ بپوشيد.. عود بثور و ساير علايم در صورت مواجهه با آفتاب حتي به مدت كوتاه به ويژه در بهار و تابستان .

    توصیه های درمانی:  . هرگونه علت زمينه اي مثل داروها، مواد آرايشي يا اختلالات طبي را معلوم كنيد. آزمون لكه نوري را مي توان براي شناسايي علل آلرژي به نور به كار برد. در طول ساعات اوج اشعه فرابنفش (۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر) از آفتاب دور بمانيد. اگر بايد به در اوج آفتاق به فضاي باز برويد، لباس هاي محافظ بپوشيد و از كرم هاي ضد آفتاب در دسترس استفاده كنيد.

    داروها:  كلروكين قبل از مواجهه با آفتاب براي پيشگيري عود علايم ممكن است توصيه گردد. استروئيدهاي التهابي ممكن است براي كاهش التهاب تجويز شوند.

    توصیه های پس از درمان:  جز براي اجتناب از مواجهه طولاني مدت با آفتاب ، محدوديتي لازم نيست .

    رژیم غذایی:  رژيم غذايي خاصي ندارد. براي پيشگيري از دهيدراتاسيون (كم آبي )، مايعات فراوان بنوشيد.

    مراجعه به پزشک:  اگر شما يا يكي از اعضاي خانواده تان علامت آفتاب زدگي را داشته باشيد. اگر دچار علايم جديد و غير قابل توجيه شده ايد. داروهاي مورد استفاده در درمان ممكن است عوارض جانبي داشته باشند.

مشاوره رایگان جراحی بینی

ارسال دیدگاه

[uniplace_links]
© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

آرتام مبل