معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    بیماری بثورات ناشي از بستن پوشك

    نام لاتین diaper rash

    بثورات ناشي از بستن پوشك عبارت است از يك نوع درماتيت تماسي كه در آن پوست ناحيه پوشك دچار تحريك مي شود. پوست نواحي اندام تناسلي ، مقعد، و شكم كه پوشك آنها را مي پوشاند متأثر مي شود. همچنين امكان دارد در بزرگسالاني كه بي اختياري ادرار دارد و پوشك هاي يك بار مصرف مخصوص بزرگسالان را به تن مي كنند نيز ديده شود.

    علائم شایع بیماری بثورات ناشي از بستن پوشك چیست؟  پوست مرطوب ، دردناك ، قرمز، جوش دار، و گاهي خارش دار در نواحي پوشك . پوست ممكن است ترك خورده يا دچار شقاق (زخم ) شود. در شيرخواران پسر، امكان دارد يك ناحيه قرمز، زخمي ، و گاهي خون آلود دراطراف نوك آلت تناسلي ظاهر شود.

    علت بیماری بثورات ناشي از بستن پوشك چیست؟  بثور ناشي از بستن پوشك در اثر تحريك پوست ناشي از مواد موجود در ادرار يا مدفوع ايجاد مي شود.

    عوامل افزایش دهنده بیماری بثورات ناشي از بستن پوشك چیست؟ عوض كردن دير به دير پوشك اصطكاك ناشي از پوشك هاي زبر شستن ناكافي پوشك سابقه خانوادگي آلرژي پوستي آب و هواي گرم و مرطوب

    چگونه متوجه شویم به بیماری بثورات ناشي از بستن پوشك مبتلا شده ایم؟

    اگر تعدادی از علائم زیر را دارید احتمال دارد مبتلا به این بیماری باشید:

    پوست مرطوب ، دردناك ، قرمز، جوش دار، و گاهي خارش دار در نواحي پوشك . پوست ممكن است ترك خورده يا دچار شقاق (زخم ) شود. در شيرخواران پسر، امكان دارد يك ناحيه قرمز، زخمي ، و گاهي خون آلود دراطراف نوك آلت تناسلي ظاهر شود.

    روش های پیشگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟  پوشك را مرتباً عوض كنيد. پوشك را تميز نگاه داريد. پس از شستن پوشك ، آن را دوبار آب كشيد تا مواد پاك كننده و ساير مواد شيميايي از آن شسته و پاك شوند. بعد از باز كردن پوشك و تميز كردن بچه و پوشك ، ۳۰-۱۰ دقيقه صبر كنيد و سپس پوشك را ببنديد تا به اين ترتيب نواحي ياد شده مدتي در معرض هواي آزاد قرار داشته باشند.

    عواقب و عوارض :  پوشك را مرتباً عوض كنيد. پوشك را تميز نگاه داريد. پس از شستن پوشك ، آن را دوبار آب كشيد تا مواد پاك كننده و ساير مواد شيميايي از آن شسته و پاك شوند. بعد از باز كردن پوشك و تميز كردن بچه و پوشك ، ۳۰-۱۰ دقيقه صبر كنيد و سپس پوشك را ببنديد تا به اين ترتيب نواحي ياد شده مدتي در معرض هواي آزاد قرار داشته باشند.. عفونت باكتريايي ثانويه در ناحيه بثور

    توصیه های درمانی:  . – تا آنجا كه مي توانيد نواحي ياد شده را در معرض هواي آزاد قرار دهيد. – اگر بثور گسترده باشد، پوشك را مرتباً عوض كنيد حتي در شب . – براي شستن ناحيه بثور از صابون يا اسيدبوريك استفاده نكنيد. در عوض از پنبه آغشته به روغن معدني استفاده

    داروها:  استفاده از پمادها يا كرم هاي ضدالتهاب حاوي دارو مثل هيدروكورتيزون ، نيستاتين ، يا ميكونازول ممكن است باعث كمك به بهبود بثورت شود.

    توصیه های پس از درمان:  محدوديتي براي آن وجود ندارد.

    رژیم غذایی:  رژيم خاصي توصيه نمي شود. از دادن غذاهايي كه موجب اسهال مي شوند به كودك خودداري كنيد.

    مراجعه به پزشک:  اگر با درمان در منزل ، بثور در عرض يك هفته ناپديد نشود. اگر يكي از موارد زير هنگام درمان رخ دهد: ـ تب ـ بروز جوش هاي چركي در ناحيه بثور ـ ضعيف شدن جريان ادرار در شيرخوار پسر ـ اطراف سوراخ تناسلي شيرخوار دختر به هم بچسبد – اگر دچار علايم جديد و غيرقابل توجيه شده ايد. داروهاي مورد استفاده در درمان ممكن است عوارض جانبي به همراه داشته باشند.

مشاوره رایگان جراحی بینی

ارسال دیدگاه

[uniplace_links]
© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

آرتام مبل