معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    بیماری بيماري دست، پا و دهان

    نام لاتین hand foot and mouth disease

    بيماري دست ، پا و دهان عبارت است از يك عفونت ويروسي كه در گلو آغاز مي شود و لوزه ها، پوست ، لوله گوارش و دستگاه عصبي مركزي را درگير مي سازد. اين بيماري در شيرخواران و كودكان كم سن و سال (۲ هفته تا ۳ ساله ) رخ دهد.

    علائم شایع بیماری بيماري دست، پا و دهان چیست؟  تب ناگهاني گلودرد همراه با وجود تاول و زخم در دهان و گلو سردرد بثور پوستي به صورت تاول روي دست ها، پاها و كشاله ران بي اشتهايي گاهي درد شكمي

    علت بیماری بيماري دست، پا و دهان چیست؟  عفونت ناشي از ويروس كوكساكي ۱۶ ـ آ، كه از فرد به فرد انتقال مي يابد.

    عوامل افزایش دهنده بیماری بيماري دست، پا و دهان چیست؟ فصول تابستان و پاييز

    چگونه متوجه شویم به بیماری بيماري دست، پا و دهان مبتلا شده ایم؟

    اگر تعدادی از علائم زیر را دارید احتمال دارد مبتلا به این بیماری باشید:

    تب ناگهاني گلودرد همراه با وجود تاول و زخم در دهان و گلو سردرد بثور پوستي به صورت تاول روي دست ها، پاها و كشاله ران بي اشتهايي گاهي درد شكمي

    روش های پیشگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟  از تماس شيرخواران و كودكان كم سن و سال با افرادي كه بيماري تنفسي دارند جلوگيري كنيد.

    عواقب و عوارض :  از تماس شيرخواران و كودكان كم سن و سال با افرادي كه بيماري تنفسي دارند جلوگيري كنيد.. انتظار نمي رود عارضه اي به وجود آيد.

    توصیه های درمانی:  . اين بيماري سير خفيفي دارد و مي توان از كودك در منزل مراقبت به عمل آورد. يك گوش پاك كن يا چيزي شبيه آن را با پراكسيد هيدروژن ۲% آغشته كنيد، و روي تاول هاي دهان بماليد. اگر كودك به سني رسيده باشد كه بدون قورت دادن بتواند دهان خود را بشويد، دهان او را پس غذا با آب نمك (نصف قاشق چايخوري نمك در يك فنجان آب ) بشوييد. وسايل غذاخوردن و ساير اشيايي كه با دهان يا بزاق بچه تماس حاصل كرده اند را در صورت امكان بجوشانيد يا از وسايل يك بار مصرف استفاده كنيد تا از سرايت بيماري جلوگيري شود. سر شيشه شير را قبل از استريل كردن شير خشك در شيشه ، به طور جداگانه ۲۰ دقيقه بجوشانيد.

    داروها:  براي كم كردن تب بالا يا درد مي توان از داروهايي مثل استامنيوفن استفاده كرد. آنتي بيوتيك ها براي اين بيماري مؤثر نيستند.

    توصیه های پس از درمان:  تا زماني كه تب و ساير علايم برطرف نشده باشند، كودك بايد در رختخواب استراحت كند. پس از آن فعاليت ها مي توانند تدريجاً از سرگرفته شوند.

    رژیم غذایی:  كودك را تشويق كنيد مايعات زيادتري دريافت كند، مثلاً شير، ژلاتين مايع ، بستني ، يا نوشيدني هاي درست شده از شربت گيلاس . اگر نوشيدن مايعات دردناك باشد، در كودكاني كه سنشان بالاتر است مي توان از ني استفاده كرد.

    مراجعه به پزشک:  اگر كودكتان علايم بيماري دست ، پا و دهان را دارد. اگر علايم بدتر شوند يا رو به بهبود نگذارند.

مشاوره رایگان جراحی بینی

ارسال دیدگاه

[uniplace_links]
© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

آرتام مبل