معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    بیماری ضربه و آسيب سر

    نام لاتین head injury

    آسيب به سر عبارت است از ضربه به سر، همراه با يا بدون از دست دادن هوشياري يا ساير علايم قابل مشاهده . بسته به ماهيت ضربه ، زخم هاي سر ممكن است باز يا بسته باشند.

    علائم شایع بیماری ضربه و آسيب سر چیست؟  به گستردگي صدمه بستگي دارند. توجه داشته باشيد كه بودن يا نبودن تورم در محل وارد آمدن ضربه ربطي به جدي بودن آسيب ندارد. علايم شامل هر كدام يا تمام موارد زير هستند: خواب آلودگي يا گيجي استفراغ يا تهوع تاري ديد منگي اشكال در صحبت كردن ضعف عضلاني هم اندازه نبودن مردمك ها از دست هوشياري به طور موقتي يا براي مدت طولاني فراموشي تحريك پذيري سردرد خونريزي از پوست سر در صورتي كه زخم شده باشد.

    علت بیماری ضربه و آسيب سر چیست؟  وارد آمدن ضربه به سر. بدترين آسيب ها معمولاً در اثر تصادفات رخ مي دهند.

    عوامل افزایش دهنده بیماری ضربه و آسيب سر چیست؟ مصرف الكل ورزش هاي خطرناك ، مثل بوكس اختلالات صرعي و تشنجي سوار شدن بر دوچرخه و موتور سيكلت بدون كلاه ايمني

    چگونه متوجه شویم به بیماری ضربه و آسيب سر مبتلا شده ایم؟

    اگر تعدادی از علائم زیر را دارید احتمال دارد مبتلا به این بیماری باشید:

    به گستردگي صدمه بستگي دارند. توجه داشته باشيد كه بودن يا نبودن تورم در محل وارد آمدن ضربه ربطي به جدي بودن آسيب ندارد. علايم شامل هر كدام يا تمام موارد زير هستند: خواب آلودگي يا گيجي استفراغ يا تهوع تاري ديد منگي اشكال در صحبت كردن ضعف عضلاني هم اندازه نبودن مردمك ها از دست هوشياري به طور موقتي يا براي مدت طولاني فراموشي تحريك پذيري سردرد خونريزي از پوست سر در صورتي كه زخم شده باشد.

    روش های پیشگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟  قبل از رانندگي از داروهاي روان گردان استفاده نكنيد. از مصرف الكل جداً پرهيز كنيد. به هنگام دوچرخه سواري يا حركت با موتور سيكلت از كلاه ايمني استفاده كنيد. هميشه به هنگام سوارشدن در خودرو از كمربند ايمني استفاده نماييد. شيرخواران و كودكان كم سن و سال را نيز در صندلي هاي عقب قرار داده ، با كمربند ايمني مخصوص از آنها مراقبت نماييد.

    عواقب و عوارض :  قبل از رانندگي از داروهاي روان گردان استفاده نكنيد. از مصرف الكل جداً پرهيز كنيد. به هنگام دوچرخه سواري يا حركت با موتور سيكلت از كلاه ايمني استفاده كنيد. هميشه به هنگام سوارشدن در خودرو از كمربند ايمني استفاده نماييد. شيرخواران و كودكان كم سن و سال را نيز در صندلي هاي عقب قرار داده ، با كمربند ايمني مخصوص از آنها مراقبت نماييد.. خونريزي در داخل جمجمه و خارج از مغز (خونريزي و هماتوم زيرسخت شامه ) خونريزي به داخل مغز

    توصیه های درمانی:  . بستري كردن براي زير نظر گرفتن بيمار، در صورتي كه علايم شديد باشند. اقدامات تشخيصي عبارتند از: آزمايش خون و مايع نخاع ، عكسبرداري ساده از جمجمه و گردن با اشعه ايكس ، و سي تي اسكن از سر. تعيين گستردگي آسيب تنها با معاينه و مشاهده دقيق امكان پذير است . امكان دارد پس از معاينه و بررسي فرد توسط پزشك ، وي به خانه فرستاده شود، اما بايد يك فرد قابل اطمينان در كنار او بماند و مراقب بروز علايم جدي باشد. بيست و چهار ساعت اول پس از ضربه از نظر بروز علايم و عوارض جدي بسيار مهم است ، اگرچه اين گونه علايم و عوارض ممكن است ديرتر (تا ۶ ماه پس از آسيب ) نيز ظاهر شوند. اگر شما مراقبت از فرد را به عهده داريد، او را تا ۲۴ ساعت هر ۲ ساعت يا طبق آنچه توصيه شده است بيدار كنيد. اگر فرد بيدار نشد، فوراً پزشك را خبر كنيد. در صورت بروز علايم زير نيز پزشك را در جريان بگذاريد: ـ استفراغ ـ ناتواني از حركت دادن دست يا پا در يك طرف به خوبي طرف ديگر ـ سفتي گردن ـ هم اندازه يا هم شكل نبودن مردمك ها ـ تشنج ـ بي قراري قابل توجه ـ سردرد شديد كه تا بيش از ۴ ساعت پس از آسيب ادامه يابد. ـ گيجي يا عدم آگاهي نسبت به زمان ، محيط اطراف ، يا افراد

    داروها:  تا زماني كه تشخيص قطعي نشده باشد نبايد هيچ گونه دارويي به فرد، از قبيل استامينوفن يا آسپيرين داد.

    توصیه های پس از درمان:  بيمار بايد تا زماني كه خطر رفع نشده باشد در رختخواب به استراحت بپردازد.

    رژیم غذایی:  رژيم غذايي فقط شامل مايعات تا زماني كه خطر رفع شود.

    مراجعه به پزشک:  اگر شما يا يكي از اعضاي خانواده تان علايم آسيب سر را داريد يا در يك نفر ديگر اين علايم را مشاهده كرده ايد. اگر پس از واردكردن ضربه ، شما شاهد بروز هر كدام از علايمي كه در قسمت اصول كلي درمان ذكر شده بوديد.

مشاوره رایگان جراحی بینی

ارسال دیدگاه

[uniplace_links]
© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

آرتام مبل