معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

     تقویت حافظه بلندمدت بستگی به عوامل مختلفی دارد: تمرینات، تمرکز ذهن و رژیم غذایی جزو مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده می باشند. در این مطلب با این موضوع بیشتر آشنا می شویم. 

    به نظر می‌رسد تقویت حافظه بلند مدت کار دشواری باشد. خوشبختانه روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید اطلاعات را در حافظه بلند مدت خود قرار دهید. تغییرات ساده و کوچک در زندگی می‌تواند تفاوت‌های بزرگ ایجاد کند. با عمل به آموزشهای ساده این مقاله به راحتی می توانید حافظه بلندمدت خود را تقویت کنید. این مطلب چکیده چندین مجله معتبر پزشکی و روانشناسی می باشد.

    گام اصلی


    افزایش تمرکز

    • لوازمی که باعث حواس پرتی شما می‌شوند مثل تلویزیون، گوشی و کامپیوتر را کنار بگذارید و بیشتر مطالعه کنید. سعی کنید چیزهای جدید یاد بگیرید و آن‌ها را به خاطر بسپارید.
    • جایی آرام برای مطالعه خود در نظر بگیرید. اگر فرزند خردسال دارید، او را تحت مراقبت شخص دیگری بگذارید و برای خودتان یک جلسه مطالعه بدون وقفه بگذارید.

    استراحت

    بعد از مطالعه چند دقیقه چشمان‌تان را ببندید و استراحت کنید. سعی کنید در این چند دقیقه به هیچ عنوان حواس‌تان پرت نشود و فقط در آرامش استراحت کنید.

    • تحقیقات نشان می‌دهد اگر بعد از یاد گرفتن چیزی استراحت کنید، اطلاعات به حافظه بلند مدت‌تان منتقل می‌شوند.

    مرور کردن

    مطالعات نشان می‌دهد که اگر قبل از خواب، مطالبی را که یاد گرفته‌اید مرور کنید، حافظه بلند مدت‌تان تقویت می‌شود. مرور مطالب مهم‌ترین ابزار برای جلوگیری از فراموش کردن است. بهترین نوع مرورکردن این است که وقتی یک مطلب جدید یاد می گیرید یک بار آن را همان شب قبل از خواب در حد ۵ دقیقه مرور کنید، بار دوم دقیقا ۷ روز بعد به صورت عمقی تر مرور کنید و بار سوم ۲۷-۳۱ روز بعد. این کار باعث ماندگاری تا ۶ ماه می شود!

    سازماندهی مطالب

    سعی کنید مطالبی را که آموختید در کاغذی به صورت خلاصه گردآوری کنید.

    • برای مثال اگر امتحان دارید، مطالب را به صورت خلاصه یادداشت کنید و سعی در مرور آن‌ها بکنید.
    • در کاغذی که مطالب‌تان را به صورت خلاصه نوشتید، چیز‌هایی که مهم‌تر هستند را با هایلات پر رنگ کنید تا در هنگام مرور کردن به آن‌ها توجه کنید.

    مطالعه کوتاه مدت

    زمان جلسات مطالعه خود را کوتاه کنید ولی در بازه زمانی طولانی‌تر مطالعه کنید. اگر این روش را انجام دهید توانایی یادآوری چیزها به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

    • هر بار که چیزی را بازبینی می‌کنید بهتر آن را به یاد می‌آورید. برای مثل وقتی مطلبی را یاد گرفته‌اید ابتدا ۵ ثانیه سپس ۳۰ ثانیه بعد آن را مرور کنید.
    • اگر دفعات مرور را زیاد کنید ولی زمان‌‌شان را کوتاه‌تر، مطالب بهتر به خاطر شما سپرده می‌شوند. پی به جای یه مطالعه طولانی مدت و خسته کننده، یک مطالعه پر بازده داشته باشید.

    گام دوم


    برقراری ارتباط بین مطالب جدید و قدیمی

    اگر شما بتوانید مطالب جدید را با آن‌هایی که قبلا یادداشت کردید پیوند دهید، این امکان وجود دارد که مطالب جدید وارد حافظه بلند مدت‌تان شود. مثلا اگر یک مطلب جدید راجب ویژگی های نور یاد می گیرید، آن را به گونه ای با دانسته های قبلی تان راجب نورپردازی در عکاسی ربط دهید و در حد ۱ دقیقه به آن فکر کنید!

    • برای به یاد آوردن چیزی باید برای آن یک تصویر ذهنی ایجاد کنید. بزرگ‌ترین کشف روانشناسی در قرن اخیر تصویرسازی ذهنی است. تمام افکار ما بر مبنای تصویری شکل می‌گیرد که آن را در ذهن می‌بینیم. برای مثال اگر بگوییم پراید سفید، چه تصویری در ذهن شما ایجاد می‌شود؟ بدون شک کلمات پ ر ا ی د نیست بلکه تصویری از پراید در ذهن شما می‌آید.
    • موسیقی برای همه سنین مفید و لذت بخش است و باعث افزایش تمرکز و تقویت یادگیری می‌شود. موسیقی در یادگیری عمیق و ماندگار تاثیر فراوانی دارد و باعث تقویت و رشد ذهنی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که درس موسیقی خوانده‌اند، حافظه بهتر و دایره لغات بزرگ‌تری دارند.

    تمام حواس خود را به مطالعه بدهید

    تمامی حواس خود را به یادگیری بدهید. این کار برای تقویت حافظه بسیار کمک می‌کند.

    • به نمودار‌ها، عکس‌ها و اشکال توجه کنید و اگر می‌توانید خلاصه‌ای از آن را در دفترتان رسم کنید.
    • می‌توانید به نسخه صوتی‌ کتاب‌تان گوش دهید و یا متن را با صدای بلند بخوانید. انتخاب کنید کدام روش برای شما مناسب‌تر است

    تکرار کردن

    ممکن است این کار برای شما بسیار خسته کننده باشد ولی توجه کنید که تکرار مطالب به مغز شما کمک می‌کند که اطلاعات در حافظه‌تان تثبیت شود.

    • برای مثال اگر می‌خواهید کلمه جدیدی یاد بگیرید ابتدا چند بار کلمه را برای خودتان تکرار کنید سپس بار دیگر معنای کلمه را برای خودتان تکرار کنید.
    • اگر می‌خواهید نام کسی را به خاطر بسپارید، سعی کنید در هنگام گفتگو مرتب او را صدا بزنید و سپس با او صحبت کنید.

    اطلاعاتی را که می‌خواهید یاد بگیرید به دیگران نیز آموزش دهید

    تدریس می‌تواند به شما کمک کند چیزها را بهتر درک کنید و اگر شما چیزی را خوب درک کنید، احتمال از یاد بردن آن بسیار کم می‌شود. از یک دوست بخواهید که اگر مایل به آموزش چیزی است، می‌توانید به او کمک کنید.

مشاوره رایگان جراحی بینی

    ارسال دیدگاه

    [uniplace_links]
    © تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
    طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

    آرتام مبل