معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    رژيم غذايی كتوژنيک چيست ؟

    رژیم کتوژنیک

    نام دیگر رژیم کتوژنیک (ketogenic diet) ، رژیم کتون زا یا رژیم کیتو می باشد. رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم چربی سوز است که در ۲۰ مقاله ی مختلف ثابت شده است که رژیم غذایی کتوژنیک در کاهش وزن و افزایش سلامتی فرد تاثیر دارد. این رژیم غذایی بدن را به یک دستگاه چربی سوز شبیه می کند که دارای کربوهیدرات های بسیار کم است و همچنین برای بیماری های زیادی از جمله دیابت قابل استفاده است و باعث بهبود سلامتی شخص بیمار می شود.

    رژیم غذایی کتوژنیک مدلی از رژیم های غذایی است که از چربی های بدن بجای قند برای تامین انرژی شخص استفاده می کند و در این رژیم از میزان بسیار کم چربی استفاده می شود؛ زمانی که کربوهیدرات های بدن به شدت کاهش پیدا کند بدن به یک حالت متابولیکی کتوسیس نام میرسد که در این وضعیت بدن برای تولید انرژی شروع به سوزاندن چربی ها می کند. رژیم غذایی کتوژنیک چربی های موجود در کبد را به ماده ایی به نام کِتون تبدیل می کند که این ماده انرژی مورد نیاز برای مغز فرد را ایجاد می کند. این رژیم غذایی برای کودکان و نوجوانانی که به بیماری صرع مبتلا هستند نیز مفید واقع شده است.

    تحقیقات نشان می دهد افرادی که در رژیم های غذایی کتوژنیک شرکت دارند سه برابر بیشتر از رژیم های غذایی پیشنهاد شده سازمان دیابت کشور انگلیس در کاهش وزن موفق بوده اند.

    نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

    نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

    برنامه غذایی رژیم کتوژنیک روز شنبه:

    صبحانه: گل کلم به همراه پنیر و اوکادو پر شده

    ناهار: همبرگر سالمون با پاستو

    شام: ماهی سفید تازه، اسفناج تفت داده شده با روغن نارگیل به همراه تخم مرغ

    برنامه غذایی روز یکشنبه:

    صبحانه: پودینگ، ریحان، گردو و گوجه فرنگی

    ناهار: سالاد کب با سبزیجات، تخم مرغ پخته شده، اوکادو و پنیر

    شام: کوفته به همراه پنیر و سبزیجات

    برنامه غذایی روز دوشنبه:

    صبحانه: دو عدد تخم مرغ سرخ شده با روغن کرچک، سبزی و سس مارینارا

    ناهار: یک عدد همبرگر به همراه پنیر و قارچ و تکه های خرد شده اووکادو

    شام: گوشت و لوبیا سبز سرخ شده در روغن نارگیل

    برنامه غذایی روز سه شنبه:

    صبحانه: املت قارچ

    ناهار: سالاد تن ماهی به همراه کرفس و گوجه فرنگی

    شام: مرغ سرخ شده در کره و سس پستوی کلم بروکلی

    برای مشاهده ادامه ی نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک کلیک کنید .

    رژیم کتوژنیک دارای نوع های مختلفی می باشد؛ از جمله:

     

    (CKD)رژیم غذایی کتوژنیک مقطعی

    رژیم کتوژنیک مقطعی دوره ایی است که در ان از کربوهیدرات های بالاتر به نسبت روز های عادی استفاده می شود. برای مثال در رژیم مقطعی کتوژنیک مقداری که در طول ۵ روز شخص کربوهیدرات مصرف می کند، دراین دوره در ۲ روز این میزان کربوهیدرات را مصرف خواهد کرد.

    (SKD) رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک

    رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک دوره ایی است که در طی این دوره برنامه غذایی شخص شامل موادی می شود که دارای مقادیر بسیار کم کربوهیدرات است و میزان پروتئین متوسط بوده و چربی های موجود در غذای فرد بالا است. رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک به طور متوسط دارای ۲۰ درصد پروتئین، ۷۵ درصد چربی و ۵ درصد کربوهیدرات می باشد. کربوهیدرات شامل قند ها، فیبر ها و نشاسته ها هستند که در اکثر میوه ها، سبزیجات، غلات و لبنیات موجود است.

    (TKD)رژیم غذایی هدف دار کتوژنیک

    رژیم غذایی هوفمند کتوژنیک دوره ایی است که در طی دوره این رژیم شما را قادر به افزایش میزان کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند.

    رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالاتر

    رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مشابه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد است. این رژیم نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد پروتئین بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالاتر نسبت های ان اکثرا ۶۰ درصد چربی، ۵ درصد کربوهیدرات، ۳۵ درصد پروتئین است. رژیم های کتوژنیک مختلفی برای لاغری افراد وجود دارد که دارای میزان های مختلفی است. با وجود تمام رژیم هایی که وجود دارد رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالاتر و رژیم کتوژنیک استاندارد بیشتر مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفته اند.

    رژیم غذایی کتوژنیک مقطعی و رژیم غذایی هدف دار کتوژنیک روش های پیشرفته تری به نسبت رژیم استاندارد کتوژنیک هستند و معمولا در وحله ی اول مورد استفاده برای بدنسازان و افرادی که به صورت جدی ورزش می کنند هستند.

    مزیت رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها:

    رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

    همانطور که در مقاله ی رژيم غذايي كتوژنيک چيست گفته شد این رژیم از چربی ها به عنوان عاملی برای تامین انرژی افراد استفاده می کند و مانع از مصرف کربوهیدرات ها می شود؛ بنابراین باعث کاهش مقدار قند خون در بدن شخص می شود و به همین دلیل است که رژیم کتوژنیک باعث کنترل دیابت افراد می شود.

    تا به امروز ثابت شده است که رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها و درمان بیماری صرع آثار مثبتی دارد.

    رژیم غذایی در کنترل بیماری دیابت:

     

    رژیم غذایی در کنترل بیماری دیابت بسیار ضروری می باشد. اصلی ترین هدف رژیم غذایی برای افراد دچار دیابت، کنترل قند خون در میزان متوسط و طبیعی است. در دیابت نوع دو فرد می تواند با پیروی از رژیم های غذایی مخصوص دیابت، دیابت خود را تحت کنترل و تسلط خود داشته باشد.

    درصد مبتلا شدن به بیماری دیابت در کسانیکه که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند بیشتر است بنابراین با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک می توانند از احتمال وقوع دیابت جلوگیری کنند.

    رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی است سرشار از مواد مغذی و پروتئین و همچنین چربی های سالم و ارگانیک که از پر خوری و اضافه وزن جلوگیری می کند و در کنترل بیماری دیابت مفید واقع بوده است. اضافه وزن در افراد باعث پیشروی به سمت بروز انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و دیابت می شود که با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک می توان اضافه وزن و دیابت را بهبود داد.

    رژیم کتوژنیک و درمان کبد چرب

     رژیم غذایی کتوژنیک برای کبد چرب

    رژیم کتوژنیک, رژیمی است مبتنی بر مصرف مقدار کمی کربوهیدرات,مقدار زیادی چربی و مقدار متوسطی پروتئین.در طی این رژیم ما بدن را وادار می کنیم که به جای استفاده از گلوکز به عنوان سوخت اصلی بدن,انرژی خود را از کتونِ حاصل از چربی ها دریافت کند.بدن پس از قرارگیری در این وضعیت شروع به چربی سوزی کرده و عملا به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می شود و علاوه بر این ها با کاهش میزان دریافتی کربوهدرات ها شما عملا قند خون خود را هم کنترل کرده اید.

    رژیم کتوژنیک؛دوست یا دشمن کبد؟

     

    خواندیم که رژیم کتوژنیک بدن را وادار به سوزاندن چربی می کند و امکان دارد برای کاهش چربی کبد هم مفید باشد.اما نباید فراموش کنیم از آن طرف اساس رژیم کتوژنیک بر پایه ی مصرف چربی است.در هر صورت هنوز تحقیقات زیادی در مورد رابطه ی رژیم کتوژنیک با درمان کبد چرب صورت نگرفته است اما افرادی هستند که ادعا می کنند پیش از این علاوه برآنکه به چاقی مبتلا بوده اند کبدچرب هم داشته اند اما با پیروی از رژیم کتوژنیک همزمان موفق به درمان چاقی و کبد چرب خود شده اند.

    به هر حال هرچند که رژیم کتوژنیک غالبا باعث کاهش کلسترول,قند و چربی خون می گردد اما عوارضی که ممکن است برای کبد ایجاد کند,(مانند التهاب کبد )را نمی توان نادیده گرفت.برای آنکه با اطمینان رژیم کتوژنیک را برای درمان کبد چرب خود استفاده کنید,پیش از آن این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید تا او با در نظر گرفتن ِ درچه ی چربی کبدتان ,منطبق ترین گونه از رژیم های کتوژنیک را به شما ارائه دهد.

    عوارض رژیم غذایی کتوژنیک

     

    این روز ها اکثر افرادی که دارای چاقی و اضافه وزن می باشند به دنبال راه و روش هایی برای لاغر شدن در مدت زمان کوتاهی هستند که اکثر انها به دنبال رژیم های غذایی هستند و نه ورزش کردن.

    اغلب این افراد رژیم کتوژنیک یا رژیم هایی که کربوهیدرات کمی در برنامه غذایی خود دارند را انتخاب می کنند. در مطلب قبلی رژیم غذایی کتوژنیک را به صورت کامل توضیح دادیم و در این مطلب عواقب و عوارض رژیم غذایی کتوژنیک را بررسی خواهیم کرد.

    رژیم کتوژنیک در طولانی مدت فرد را دچار اختلالات و بیماری هایی می کند، اما گاهی اوقات این عوارض موقتی می باشند و تمامی عوارض رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به بدن شخص دارد. این رژیم نباید به شکل طولانی مدت و یا همیشگی اجرا شود. از عوارض این رژیم می توان به موارد زیری اشاره کرد:

    ریزش مو:

    ریزش مو در زمانی که به مدت طولانی رژیم کتوژنیک را گرفته اید امری طبیعی است و موقتی می باشد و پس از مدتی ریزش مو قطع خواهد شد. برای جلوگیری از ریزش مو می توانید با هشت ساعت خواب در شبانه روز، نوشیدن به اندازه و کافی اب، مصرف میوه و سبزیجات این مشکل را حل کنید و همچنین در صورت تمایل می توانید از مولتی ویتامین ها نیز استفاده کنید.

    سنگ کلیه:

    در روز های اولی که رژیم کتوژنیک را می گیرید احتمال اینکه به ناراحتی های کلیه دچار شوید زیاد است اما برخی اعتقاد دارند که مشکلات کلیه در طول رژیم کتوژنیک مشکلی طبیعی است و در طول زمان شخص بهبود می یابد.

    خارش پوست:

    گاهی اوقات افرادی که این رژیم را گرفته اند دچار خارش پوست می شوند که با عرق کردن می توانید از خارش ها راحت شوید؛ بنابراین از لباس هایی استفاده کنید که باعث تعرق شوند. پس از عرق کردن بهتر است به حمام بروید. برای رفع خارش پوست سعی کنید فعالیت بدنی داشته باشید و یا مواد غذایی را مصرف کنید که کربوهیدرات بیشتری دارند.

    و . . . .

مشاوره رایگان جراحی بینی

    ارسال دیدگاه

    [uniplace_links]
    © تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
    طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

    آرتام مبل