معرفی دکتر قنواتی جراح بینی

عمل بینی گوشتی (هزینه و شرایط)

هزینه عمل بینی دکتر قنواتی و نمونه عمل ها

رزرو نوبت عمل بینی ( آنلاین و حضوری)

نمونه عمل های بینی دکتر قنواتی

مشاوره عمل بینی گوشتی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب...

مطالب بالا توسط یکتانت پیشنهاد شده اند

    دلایل بوی بد زیر بغل در زنان چیست؟ عرق کردن یک واکنش طبیعی بدن است و معمولا همه افراد در طول روز و فعالیت های خود عرق می کنند. عوامل زیادی وجود دارد که باعث عرق کردن افراد می شود، بنابراین دلایل بوی بد عرق در زنان چیست. غدد تعریق زیاد، رژیم های غذایی مختلف، رطوبت، استرس، ورزش، تغییرات هورمونی، افزایش وزن، داروهای مختلف و بسیاری از عوامل دیگر باعث تعریق می شوند و از عوامل بد عرق کردن در خانم ها خواهند بود. شاید بتوان دید که تعریق نوعی واکنش دفاعی بدن در برابر عوامل مختلف خارجی یا داخلی است. اما این تعریق زمانی که زیاد باشد غیرطبیعی می شود و یکی از عوامل بوی بد عرق در زنان است و می توان آن را یک بیماری دانست و علل آن را جستجو و درمان کرد. تعریق بیش از حد یا تعریق بیش از حد یک عارضه نسبتا شایع است که برای بسیاری از مردم در سراسر جهان به مشکل تبدیل شده است.

    عوامل تعریق در بدن

    دانشمندان مکانیسمی را یافته اند که عامل اصلی بوی تند عرق زیر بغل است، پس دلایل بوی بد عرق در زنان چیست. پس از تحقیقات گسترده، محققان دریافتند که بوی زیر بغل ناشی از آنزیم خاصی در بدن از میکروب‌هایی است که در این ناحیه از بدن انسان زندگی می‌کنند. تعریق زمانی که غدد عرق بیش از حد فعال هستند افزایش می یابد و یکی از دلایل تعریق بد در زنان است. باکتری هایی که در این نواحی روی پوست زندگی می کنند با تجزیه پروتئین های موجود در عرق به اسید پروپیونیک و اسید ایزولئیک که باعث عرق بد در خانم ها می شود، باعث بوی بد بدن می شوند. استرس و اضطراب به طور معمول غدد آپوکرین را فعال کرده و مایع بی بو را آزاد می کند. هنگامی که با باکتری های سطح پوست تماس پیدا می کند، بو می دهد. زمان شروع فعالیت این غدد بلوغ است.

    عوامل تعرق در بدن زنان

    علل بوی بد زیر بغل در زنان

    اگرچه این عارضه کاملاً طبیعی است، اما میزان تعریق در برخی افراد بسیار طبیعی است که به آن «هیپرهیدروزیس» می گویند و یکی از علل تعریق بد در زنان است. افراد مبتلا به این عارضه بیش از حد عرق می کنند، به خصوص روی دست ها، پاها و زیر بغل. جالب است بدانید که بسیاری از اجزای تشکیل دهنده این بوی بد عرق توسط انسان تولید نمی شود و از عوامل ایجاد عرق بد در خانم ها می باشد. بوی زیر بغل در واقع یک محصول جانبی است و زمانی به وجود می آید که میکروب های بدن از سایر ترکیبات روی پوست تغذیه کنند و ما از شر علل تعریق بد زنان خلاص شویم.

    اکثر میکروب های موجود در پوست انسان نمی توانند این بو را ایجاد کنند و پس از تحقیقات دقیق تر مشخص شد که یکی از باکتری هایی که در ایجاد این بو موثر است استافیلوکوکوس هومینیس نام دارد که این باکتری پس از خوردن ترکیبات بی بو به نام Cys-Gly نوعی بخار بدن تولید می کند. -۳M3SH که توسط غدد عرق تولید می شود و یکی از عوامل بوی بد دهان در خانم ها می باشد. عدم رعایت بهداشت، کمبود مواد مغذی و برخی ویتامین ها در بدن، چاقی، افزایش وزن، مشکلات گوارشی از جمله یبوست مزمن، خوردن غذاهای تند، اختلالات متابولیک ژنتیکی، بیماری های کبدی و دیابت از عوامل اصلی بوی بد دهان هستند. بدن

    علل بوی بد زیر بغل

    برخی دیگر از دلایل بوی بد زیر بغل عبارتند از:
    تغییرات هورمونی در دوران بارداری نیز باعث بوی بد دهان در کودکان می شود که بوی تعریق را به خصوص در ناحیه تناسلی و زیر بغل افزایش می دهد و باعث بوی بد دهان در خانم ها می شود، در واقع بدن زن بعد از بارداری مقادیر زیادی هورمون استرادیول تولید می کند. که باعث بوی بد دهان و از علل بوی بد دهان در زنان می شود.

    افزایش وزن، بزرگ شدن جنین در دوران بارداری و دمای بالای بدن منجر به افزایش تعریق می شود و بوی نامطبوع عرق تشدید می شود و یکی از علل بوی نامطبوع عرق در زنان است. غذاهایی مانند سیر، پیاز، زیره و کاری می توانند بوی بدن را تغییر دهند. ترکیبات گوگرد مانندی که بدن با تجزیه این غذاها آزاد می کند، می تواند با عرق روی پوست تداخل داشته باشد و یکی از دلایل بوی بد عرق در خانم ها باشد و باعث ایجاد بوی متفاوت بدن نسبت به بوی معمولی بدن شود.

    علل بوی بد زیر بغل در زنان

    بوی عرق را درمان کنید

    داروهایی که فرد مصرف می‌کند نیز بر عملکرد غدد عرق تأثیر می‌گذارد و ممکن است باعث تعریق بیش از حد و بوی بد دهان در زنان شود و این امر می‌تواند منجر به تغییر بوی بدن در برخی افراد شود. چند نمونه از رایج ترین داروها عبارتند از:

    • دزیپرامین (نورپرامین)
    • نورتریپتیلین (Pamelor)
    • پیلوکارپین (ایزوبارپین)
    • پروتریپتیلین (ویواکتیل)
    • مکمل روی

    بسته دارویی باید تمام عوارض جانبی احتمالی دارو را ذکر کند. اما باید توجه داشت که همه افرادی که دارو مصرف می کنند دچار عوارض ناشی از علل تعریق بد در زنان نمی شوند و افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس دچار تعریق بیش از حد در غدد آکارین می شوند. غدد عرق اکرین معمولا باعث بوی بد بدن به عنوان دلیل بوی بد دهان در زنان نمی شوند، اما این امر با غدد عرق آپوکرین امکان پذیر است. هایپرهیدروزیس کف پا باعث تعریق بیش از حد در پاها می شود و منجر به بوی بد پا می شود. یک فرد ممکن است هیپرهیدروزیس اولیه داشته باشد که به این معنی است که تعریق بیش از حد خود به خود رخ می دهد یا ممکن است نشانه ای از یک بیماری دیگر باشد.

    منبع : anieh

مشاوره رایگان جراحی بینی

    ارسال دیدگاه

    [uniplace_links]
    © تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پزشک آدرس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
    طراحی و توسعه : تیم پشتیبانی پزشک آدرس

    آرتام مبل